Louisiana-koncert, skulptur, farve og duft

På torsdag d. 18. august kl. 13 spiller og tegner Veddugodtdet på Louisiana til Jazz for Kids arrangementet  "Slip skulpturen løs" .Hvis det altså ikke regner :-)

Dagens citat fra bogen om børn og billedudtryk er også temmelig skulpturelt, forstået som en billedoplevelse i flere plan - her 3D bestående af flade, tid (erindring) og DUFT. Jeg kan desværre ikke vise billedet her, men det forestiller en del farvede klatter på hvid baggrund, spredt ud over papiret. Nogle af klatterne har prikker. Barnets beskrivelse lyder som følger:
"Det blå er lugt fra buskene. Jeg lugtede til jorden. Den blå plet med røde, sorte og grønne prikker på er da Daniel og jeg lugtede til jorden. Daniel gik over en gren. Den sortrøde plet er da jeg næsten var fremme ved Victors hytte. Den blåsorte plet er da jeg og Daniel var næsten ved Victors hytte. Da lugtede det sådan. Jeg følte en blandet farve da jeg rullede ned ad skrænten. Den lilla følte jeg da jeg var ude. Den grønne plet me røde prikker lugtede som hindbærbuske. Den brune plet syntes jeg var en griseunge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar